OpportunitiesEmployment

Employment

Chief Executive Officer Sudbury East Senior Support Inc. (SESS)

Summary

Sudbury East Senior Support Inc. (SESS) is seeking a bilingual individual with proven administrative experience who possesses strong leadership skills and has the ability to provide direction of the SESS Board, the CEO is responsible to coordinate all activities of the, and lead in care delivery. Serving the municipalities of French River, St. Charles and Markstay-Warren, under the SESS.

Responsibilities

Key areas of accountability include providing strategic direction in all corporate and administrative functions for the organization including but not limited to, finances, procurement, health information, technology services, legal and privacy affairs. Also, the CEO is responsible for the day-to-day operations of the SESS including managing staff, volunteers and resources.

QUALIFICATIONS

  • Bachelor’s degree in a health field or its equivalence
  • Three to five years’ experience in the health field or social services
  • Accounting background is considered an asset
  • Strong leadership, interpersonal, and communications skills
  • Ability to build and maintain a lasting relationship with key stakeholders
  • Ability to delegate and set expectations and monitor the progress of all reports
  • Sound analytical thinking, planning, prioritizing and executing skills
  • The ability to communicate in both French and English languages

HOW TO APPLY

Interested applicants are asked to submit their application with an updated resume and a letter outlining relevant experience and qualifications for this position. Please forward your application via email to: Gisele Pageau, Board Chair at gpageau55@gmail.com before Friday, June 27th, 2025, at 4 p.m.

SALARY

The SESS offers a competitive salary and benefits depending on skills and experience.

PLEASE NOTE

We would like to thank all who apply but only those selected for an interview will be contacted.

For more information, click here, Chief Executive Officer Sudbury East Senior Support Inc 2.pdf

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Chef de la direction – Aide aux aînés du Sudbury-Est Inc. (ASSE)

Résumé

Soutien aux aînés de l’Aide aux séniors Inc. (ASSE) est à la recherche d’une personne bilingue ayant une expérience administrative éprouvée, possédant de solides compétences en leadership et la capacité de travailler sous la direction du conseil d’administration du ASSE. Le ou la chef de la direction est responsable de coordonner toutes les activités de l’organisme et de diriger la prestation des soins. Le ASSE dessert les municipalités de Rivière des Français, St.-Charles et Markstay-Warren.

Responsabilités

Les principales responsabilités comprennent l’orientation stratégique de toutes les fonctions corporatives et administratives de l’organisation, incluant mais sans s’y limiter : les finances, l’approvisionnement, l’information sur la santé, les services technologiques, les affaires juridiques et la protection de la vie privée. Le ou la chef de la direction est également responsable des opérations quotidiennes du ASSE, y compris la gestion du personnel, des bénévoles et des ressources.

EXIGENCES

  • Diplôme universitaire dans un domaine de la santé ou l’équivalent
  • Trois à cinq ans d’expérience dans le domaine de la santé ou des services sociaux
  • Une formation en comptabilité est un atout
  • Solides compétences en leadership, relations interpersonnelles et communication
  • Capacité à établir et maintenir des relations durables avec les parties prenantes clés
  • Aptitude à déléguer, fixer les attentes et suivre l’avancement des rapports
  • Excellentes compétences en analyse, planification, priorisation et exécution
  • Capacité de communiquer en français et en anglais

COMMENT POSTULER

Les personnes intéressées sont priées de soumettre leur candidature accompagnée d’un curriculum vitae à jour et d’une lettre exposant leur expérience et leurs qualifications pertinentes. Veuillez envoyer votre demande par courriel à : Gisèle Pageau, présidente du conseil d’administration à gpageau55@gmail.com avant le vendredi 27 juin 2025 à 16 h.

RÉMUNÉRATION

Le ASSE offre un salaire et des avantages sociaux compétitifs selon les compétences et l’expérience.

À NOTER

Nous remercions toutes les personnes ayant postulé. Seules les personnes sélectionnées pour une entrevue seront contactées.

Pour plus d'informations, cliquez ici, Chief Executive Officer french copy.2.pdf

The Opportunity
Funded by Canada Summer Jobs
(1 position available – 8 weeks)

The Municipality of Markstay-Warren is presently accepting resumes for an eight-week (8) Summer Office Assistant Position with a tentative start date July 2nd to August 26th, 2025.

The successful applicant must be between the age of 15 – 29 years of age, not currently employed by the employer, fully bilingual, and intends to return to school on a full-time basis in the next academic year and eligible to work in Canada.

Reporting to the Chief Administrative Officer/Clerk, the successful applicant will greet tourists and residents alike when inquiring for information at the municipal office and lending support to them.

Some work will involve records management, filing, responding to requests for information and assisting other office employees in their daily tasks.

Those persons interested in applying for the position are requested to submit a cover letter along with a resume to the Municipal Office in Markstay on or before Tuesday, May 27th at 11:00 am to the attention of:


Kim Morris, CAO/Clerk
PO Box 79
21 Main Street South
Markstay, ON P0M 2G0
Fax 705 853-4964
Email: info@markstay-Warren.ca

Only those candidates selected for interviews will be contacted.

-------------------------------------------------------------------------

Offre d'emploi pour étudiant d'été
Financé par Emploi Été Canada
(1 poste disponible - 8 semaines)

La municipalité de Markstay-Warren accepte les curriculums vitae pour un poste d’adjoint(e) de bureau d'été de huit semaines (8) avec une date de début provisoire du 2 juillet au 26 août 2025.

La/le candidat(e) retenu doit être âgé de 15 à 29 ans, ne pas être actuellement employé par l'employeur, avoir l'intention de retourner aux études à temps plein au cours de la prochaine année et être admissible à travailler au Canada.

Relevant de la directrice générale/greffière, la/le candidat(e) retenu sera responsable du bureau d’accueil du bureau municipal, ainsi que des lignes téléphoniques. Les tâches inclus la gestion des dossiers, répondre aux demandes d’information, ainsi que d’assister les autres employés dans leurs tâches quotidiennes.

Les personnes intéressées à postuler sont priées de soumettre une lettre de motivation accompagnée d'un curriculum vitae au bureau municipal de Markstay au plus tard le mardi 27 mai à 11h à l'attention de:

Kim Morris, DG/Greffière
Case postale 79
21, rue Main Sud
Markstay, ON P0M 2G0
Télécopieur 705 853-4964
Courriel : info@markstay-warren.ca

Seuls les candidats retenus pour les entrevues seront contactés.

English document link: 2025 Summer Jog Posting - Office Assistant.pdf
Lien vers le document en français: 2025 summer posting - office assistant french.pdf