agriculture
Investing in New Agricultural Workforce
September 29, 2024

I am pleased to share that the governments of Canada and Ontario are investing up to $1.5 million in our new Agricultural Workforce Equity and Diversity Initiative (AWEDI) to help minority groups start and grow businesses in the agri-food sector.

Funded through the Sustainable Canadian Agricultural Partnership (Sustainable CAP), AWEDI provides grants of up to $100,000 to support agribusiness ventures led by underrepresented groups, including Indigenous peoples, 2SLGBTQI+ people, persons with disabilities, youth, women or members of French linguistic minority communities.

AWEDI is open to applications from organizations, research bodies, municipalities or Indigenous communities. Successful projects will support underrepresented groups in accessing spaces and equipment to grow or process agri-food products, as well as resources to help with financing.

Applications will open on October 8, 2024, and will be open until December 3, 2024.

Our government is committed to increasing the entrepreneurial diversity of our agricultural sector through our Grow Ontario Strategy. AWEDI will reinforce additional efforts our government has taken to cultivate agri-food talent, while enabling more Ontarians to share in the success of our growing agri-food industry. Should you have any questions about this or any other Ministry programs, please call 1-877-424-1300.

Sincerely,
Rob Flack
Minister of Agriculture, Food and Agribusiness

------------------------------------------------------------------
Je suis heureux de vous annoncer que les gouvernements du Canada et de l’Ontario investissent jusqu’à 1,5 million de dollars dans notre nouvelle Initiative pour l’équité et la diversité dans le secteur agricole (IEDSA) afin d’aider les groupes minoritaires à lancer et à faire croître des entreprises dans le secteur agroalimentaire.

Financée dans le cadre du Partenariat canadien pour une agriculture durable (PCA durable), l’IEDSA offre des subventions pouvant atteindre 100 000 $ pour appuyer les agroentreprises dirigées par groupes sous-représentés, y compris des
Autochtones, des personnes 2SLGBTQI+, des personnes handicapées, des jeunes, des femmes ou des membres de collectivités francophones minoritaires.

L’IEDSA accepte les demandes d’organismes, d’organismes de recherche, de municipalité ou de collectivités autochtones. Les projets retenus appuieront des groupes sous-représentés dans l’accès à des lieux et à du matériel pour cultiver ou
transformer des produits agroalimentaires, ainsi qu’à des ressources pour les aider avec le financement.

La période de réception des demandes s’amorce le 8 octobre 2024 et se poursuivra jusqu’au 3 décembre 2024.

Notre gouvernement est déterminé à accroître la diversité entrepreneuriale de notre secteur agricole grâce à notre stratégie Cultiver l’Ontario. L’IEDSA renforcera les efforts additionnels consentis par notre gouvernement pour cultiver le talent agroalimentaire, tout en permettant à une part plus importante de la population ontarienne de participer au succès de notre industrie. Si vous avez des questions concernant ce programme ou d’autres programmes du ministère, veuillez composer le 1 877 424-1300.

Veuillez recevoir mes plus cordiales salutations.
Le ministre de l’Agriculture, de l’Alimentation et de l’Agroentreprise,
Rob Flack

Link to the document/Lien pour le document: Letter from the Honourable Robert J. Flack.pdf

Latest Stories
landfill hours
Landfill's Winter Hours
October 9, 2024

Winter is nearly here, that means the Landfill hours are going to be changing. | L'hiver approche, cela signifie que les horaires de le site d'enfouissement vont changer.

leeftink
Important Notice
October 4, 2024

Restrictions for the Leeftink Bailey Bridge. | Restrictions pour le pont Leeftink.

seniors day
Seniors Information Fair
October 2, 2024

For residents 55+, family members and caregivers. | Pour résidents 55+, membres de famille et soignants.

agriculture
Investing in New Agricultural Workforce
September 29, 2024

Are you into agriculture? This funding may help you! | Êtes-vous passionné d'agriculture? Ce financement peut vous aider!